ZDM: Nie ma mocnych na miejski urząd?

rower mapa barier

Gazeta Stołeczna donosi o nietypowym zachowaniu stołecznego Zarządu Dróg Miejskich. Szefowa Zarządu Dróg Miejskich, Grażyna Lendzion, nie reaguje na prośby i groźby (chodzi tu o oficjalnie wysyłane pisma z żądaniem zmiany stanu rzeczy) warszawskich rowerzystów z Zielonego Mazowsza, walczących z bublami na ścieżkach rowerowych. Chociaż krawężnik na ścieżce rowerowej wyższy niż 1 centymetr sprzeczny jest z zapisami rozporządzenia ministra transportu z 1999 r. w sprawie budowy dróg, to ZDM nie pali się do naprawy rażących niedoróbek istniejących na ścieżkach.

Niestety zbyt wysokie krawężniki istnieją także na przejściach dla pieszych. Skutecznie utrudniają ruch wszystkim osobom podróżującym w pojazdy na kołach, takie jak wózki inwalidzkie, czy wózki dziecięce. Dla rowerzystów także mogą okazać się niebezpieczne jeśli osoba na rowerze nie zauważy przeszkody i najedzie na krawężnik ze zbyt wysoką prędkością. Poniżej kilka przykładów niechlubnych zaniedbań.

Rynsztok przy ulicy Karowej. Po remoncie Krakowskiego Przedmieścia prz wszystkich przejściach istnieją zagłębienia odprowadzające wodę. Przecinają także ulice krzyżujące się z Traktem Królewskim. Zimą jadąc rowerem łatwo wpaść w poślizg, przez cały rok zaś blokują się kółka w wózkach dziecięcych i osób niepełnosprawnych.
Krawężniki na przejściu dla pieszych przez ulicę Motorową. Chociaż 50 metrów stąd zbudowano nową kładkę z podnośnikami, krawężniki pozostały w stanie niezmienionym. Brak zjazdów utrudnia dostęp do Centralnej Biblioteki Wojskowej i przystanku Przyczółek Grochowski w stronę RAWARU.
Ulica Łukowska. Kilka lat temu wymieniana była w tym miejscu nawierzchnia. Nikt jednak nie pomyślał o obniżeniu krawężników.
 
Zielona Białołęka. Róg ulic Kobiałka i Mochtyńska. Wysokie krawężniki oraz źle ułożony chodnik utrudniają przejście przez jezdnię.
Ulica Obozowa. Przejście dla pieszych jak i cała ulica nie były remontowane od lat. W efekcie mamy wysokie krawężniki przy torowisku, brak jest sygnalizacji tudzież azyli, które ułatwiałyby przejście pieszym. Czekamy na modernizację całej ulicy Obozowej, w szczególności nieprzyjaznych przystanków tramwajowych.