
Jak donosi Gazeta Stołeczna, wzdłuż ulicy Sobieskiego zainstalowano pierwsze w Warszawie kamery, które mogą rozpoznać nadjeżdżającego rowerzystę. Dzięki temu można sterować fazami świateł i włączyć zielone w momencie, kiedy będzie ono naprawdę potrzebne.
Podobne urządzenia zainstalowano także w innych lokalizacjach:
- ul. Tamka, u zbiegu z Kruczkowskiego (Powiśle),
- ul. Kondratowicza, u zbiegu z Rembielińską (Bródno)
- ul. Poleczki (Ursynów)
Jakie możliwości dają techniki detekcji pojazdów, pokazują poniższe filmy:
System detekcji pojazdów zastosowany na skrzyżowaniu w Indiach. System rozpoznaje rodzaj pojazdu i mierzy jego prędkość.
Ta aplikacja potrafi zaś rozpoznać nawet markę pojazdu i odczytać jego numer rejestracyjny:
Problem pozostają jednak montowane dotychczas pętle indukcyjne, które nie rozpoznają rowerzystów. Te urządzenia projektowane są z myślą o samochodach, co ogranicza ich możliwości w stosunku do lżejszych pojazdów. Jak poradzić sobie z tą przeszkodą widać na tym filmie:
Uwaga! Rowery carbonowe mogą być dla pętli indukcyjnych „niewidzialne”, gdyż nie są zbudowane w większości z metalu.