
Ciąg dalszy współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier ze stołecznymi urzędami. Po przekazaniu naszej listy miejsc, miasto zdeklarowało się usunąć z ulic 331 miejsc, z których zdecydowana większość znajduje się na prowadzonej przez nas stronie. Razem usuniętych zostanie 286 miejsc z ulic zarządzanych przez Zarząd Dróg Miejskich oraz 45 z ulic dzielnicowych.
Tegoroczna akcja usuwania barier pochłonie łącznie 1,4 mln zł i tak jak poprzednia, jest koordynowana przez Biuro Koordynacji Remontów i Inwestycji w Pasie Drogowym, we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich oraz Urzędami Dzielnic. W poprzednim roku usuniętych zostało 209 utrudnień za kwotę 1 miliona złotych, o czym informowaliśmy w tym wpisie.
W tym roku oprócz obniżenia krawężników, wyremontowane zostaną także zniszczone fragmenty chodnika, a także wyznaczone dodatkowe przejścia dla pieszych. Szczegółowe lokalizacje można sprawdzić na mapie opracowanej przez Urząd Miasta. Czerwony kolorem zaznaczono miejsca podlegające pod ZDM, zaś pomarańczowym – miejsca dzielnicowe. Spośród 47 miejsc w dzielnicach zadeklarowano likwidację barier w następujących dzielnicach:
- Bemowo – 5 barier,
- Mokotów – 19 barier,
- Ochota – 7 barier,
- Ursynów – 8 barier,
- Wawer – 4 bariery,
- Wesoła – 2 bariery.
Spośród 286 miejsc zarządzanych przez Zarząd Dróg Miejskich zadeklarowano likwidację barier w następujących dzielnicach:
- Bemowo (7)
- Białołęka (7)
- Bielany (24)
- Mokotów (24)
- Ochota (12)
- Praga Południe (28)
- Praga Północ (25)
- Rembertów (6)
- Śródmieście (24)
- Targówek (4)
- Ursus (19)
- Ursynów (15)
- Wawer (20)
- Wesoła (17)
- Wilanów (5)
- Włochy (3)
- Wola (40)
- Żoliborz (14)
Miasto planuje działania mające na celu poprawę dostępności także w kolejnych latach. W latach 2017-2018 zbudowane zostaną między innymi windy na wiadukcie mostu Poniatowskiego, pochylnia przy kładce nad ul. Czerniakowską przy Chełmskiej. A w kolejnych (2018-2019): windy przy przejściu podziemnym zlokalizowanym pod ul. Wolską/Kasprzaka w rejonie skrzyżowania z ul.Redutową, kładka pieszo-rowerowa łącząca Park Kępa Potocka z terenami Pasa Nadwiślańskiego. Warto zauważyć, ze poza tymi lokalizacjami poprawi się także sytuacja w rejonie przebudowywanej Trasy AK i Mostu Grota-Roweckiego (inwestycja prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad).