Szybka Kolej Miejska- stacje niedostępne

mapa_skmm

Na stronie internetowej: http://www.skm.warszawa.pl/  pojawił się wykaz stacji kolejowych na linii S1 i S2 przystosowanych do osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Poniżej tabela ze strony przewoźnika z opisanym sposobem dostępu na stacje. Poniższą tabelę publikujemy z nadzieją, że dzięki temu informacja dotrze do szerszej grupy odbiorców.

Nazwa stacji Opis dostępności
Piastów Wjazd na peron 1 (kierunek Otwock) po pochylni. Wjazd na peron 2 (kierunek Pruszków) nieprzystosowany.
Warszawa Ursus Wjazd na peron 1 (kierunek Otwock) wyłącznie z poziomu ul. Wiosny Ludów (od strony wschodniej). Wjazd na peron 2 (kierunek Pruszków) po pochylni ze wschodniego przejścia podziemnego (wjazd do przejścia możliwy wyłącznie po pochylni z poziomu północnej strony ul. Traktorzystów).
Warszawa Ochota Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna, Otwock oraz Pruszków) odbywa się na platformie szynowej zlokalizowanej przy hali dworcowej od strony Al. Jerozolimskich.
Warszawa Śródmieście Wjazd na perony nieprzystosowany (w budowie winda na 2 peronie).
Warszawa Powiśle Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna i Otwock). odbywa się na platformie szynowej zlokalizowanej przy hali dworcowej od strony zachodniego zejścia. Wjazd na peron 2 (kierunek Pruszków) odbywa się na platformie szynowej zlokalizowanej przy hali dworcowej od strony zachodniego zejścia.
Warszawa Gocławek Wjazd na peron 1 (kierunek Otwock) z ul. Korkowej przedostanie się przez labiryntowe przejście dla pieszych i tor w poziomie szyn (kierunek Otwock) na międzytorze, następnie wjazd po pochylni na peron, natomiast wjazd z ul. Torowej (równoległej do torów) konieczne jest przedostanie się przez labiryntowe przejście dla pieszych i dwa tory w poziomie szyn na międzytorze, następnie wjazd po pochylni na peron. Wjazd na peron 2 (kierunek Pruszków) po pochylni bezpośrednio z poziomu ul. Korkowej.
Otwock Wjazd na perony 1 (kierunek Pilawa), 2 (kierunek Pruszków) i 3 (kierunek Warszawa) po pochylniach od strony budynku dworcowego.
Warszawa Rembertów Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna i Warszawa Zachodnia) po pochylni (dojazd do pochylni prowadzącej na peron odbywa się przez podziemne przejście pomiędzy ulicami Marsa i Al. A. Chruściela – z obu stron pochylnie dla niepełnosprawnych).
Warszawa Wesoła Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna) od strony ul. Głowackiego odbywa się po pochylni bezpośrednio z poziomu ulicy. Z ulicy Okuniewskiej – konieczne jest przedostanie się na drugą stronę torów, przejazdem drogowym w poziomie szyn, następnie wjazd na peron po pochylni od ul. 1. Pułku Praskiego (prostopadła do ul. Głowackiego).Wjazd na peron 2 (kierunek Warszawa Zachodnia) po pochylni od ul. 1 Pułku Praskiego (prostopadła do ulicy Okuniewskiej), od ul. Głowackiego konieczne jest przedostanie się na drugą stronę torów przejazdem drogowym w poziomie szyn, następnie wjazd na peron po pochylni od ul. 1. Pułku Praskiego.
Warszawa Wola Grzybowska Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna) po pochylni bezpośrednio z ulicy Głowackiego, od ul. Okuniewskiej konieczne jest przedostanie się na drugą stronę torów przejazdem drogowym w poziomie szyn, następnie wjazd na peron po pochylni z ul. Głowackiego. Wjazd na peron 2 (kierunek Warszawa Zachodnia) po pochylni bezpośrednio z poziomu ul. Okuniewskiej, od strony ul. Głowackiego konieczne przedostanie się na drugą stronę torów przejazdem drogowym w poziomie szyn, następnie wjazd na peron po pochylni z poziomu ul. Okuniewskiej.
Sulejówek Wjazd na peron 1 (kierunek Sulejówek Miłosna) po pochylni z poziomu ul. Dworcowej, natomiast z ulicy Kombatantów, konieczne jest przedostanie się przez przejście podziemne (dostosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej – pochylnie) na drugą stronę, następnie wjazd z poziomu ul. Dworcowej po pochylni na peron. Wjazd na peron 2 (kierunek Warszawa Zachodnia) po pochylni z poziomu ul. Kombatantów, natomiast z ul. Dworcowej konieczne jest przedostanie się przez przejście podziemne (dostosowane do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej – pochylnie), następnie wjazd po pochylni na peron z poziomu ul. Kombatantów.
Sulejówek Miłosna Wjazd na perony 1 (kierunek Pilawa), 2 (kierunek Warszawa Zachodnia) po pochylniach od strony budynku dworcowego.

Tak wygląda mapa linii SKM po naniesieniu informacji na mapę. Zielonym kolorem oznaczono stacje dostępnę, żółtym stacje sprawiające problemy, natomiast stacje niedostępne lub bez dostępnych informacji to punkty czerwone. Na 38 stacji, gdzie dojeżdżają w tej chwili pociągi SKM opisano jedynie 12! Dlaczego nie opisano żadnej stacji na linii S9? Być może uznano, że nie ma sensu robić tego przed końcem modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk, gdzie przbeudowywana jest większość stacji. Jednak cierpiią na tym podróżni, którzy nie mają dostępu do informacji. Jak widać SKM to nie jest rodzaj transportu przyjazny dla osób, które chcą lub muszą omijać schody…

Kliknij na obrazek aby powiększyć…